Recension: Fangs - 2001

Fangs
Regi: Kelly Sandefur
2001

Skriven av: Linda Snöberg

Den lilla staden Scotsville blir plötsligt överfallen av en massa fladdermöss som har rymt från ett universitetets laboratorium. Där har en knasig forskare kommit fram till uppseendeväckande resultat med genetiskt manipulerade fladdermöss. De små nattjägarna har blivit snabbare, starkare och mer blodtörstiga. Dessutom visar de tecken på ett mer avancerat samarbete under deras nattliga jakt. Forskaren hittas mördad och polisen fattar inte hur det har gått till. En veterinär vid namn John Winslow (Whip Hubley) bildar ett lag med detektiven Ally Parks (Tracy Nelson) för att hitta ett sätt att stoppa fladdermössen innan den årliga festivalen ska hållas. Carl Parks (Corbin Bernsen) är affärsmannen som har tänkt att sälja många hus under festivalen, så han vill verkligen att den blir av.

Jag fattar inte vad Corbin Bernsen tänkte på när han antog sig denna roll, han är ju ingen världsklassig skådespelare, men han kan ju betydligt bättre än vad han visar i denna skitfilm.
Corbin Bernsen är verkligen urdålig som den egocentriske affärsmannen.

Vad i helskotta tänkte de på när de filmade den här ruttna filmen? De kan ju inte ha trott att det skulle bli någon hit precis. Skådespelarna såg inte ut att ha engagerat sig speciellt mycket för att det skulle bli bra. Den enda som gjorde ett bra jobb var Tracy Nelson som spelade detektiven som försöker få ihop det med veterinären istället för att lösa brottet.

Fattar inte hur sådana här filmer ens får spelas in men jag antar att en del filmmakare i Hollywood har somnat eller fallit i total koma. Filmen är som hämtad ur en dålig studentfilm. Manuset är så dåligt så man kan tro att det har skrivits under en helg. Fladdermössen var så dåligt gjorda att man kunde tro att de har hittat dem inne i en leksaksaffär. De använde inga riktiga fladdermöss och det såg verkligen dålig ut.