Star Trek - 2009 - En fantastisk reboot!

Star Trek – Jag undrar om jag hade upplevt den här filmen på samma positiva sätt om jag inte varit rätt så rejält insatt i den alternativa verklighet där Star Trek utspelas. Jag känner till alla karaktärerna från originalserien och jag har sett alla filmerna, och därmed skapat en referensram som gör att alla de historiska händelserna som refereras till i filmen är bekanta på något sätt. Först blev jag lite fundersam över ett par saker som jag upplevde att man hade ändrat på, men insåg senare förklaringen till detta och förstår nu att man faktiskt inte kunde ha gjort på något annat sätt. Man kan väl se hela filmen som ett sätt att introducera karaktärerna en gång till för ytterliggare en filmserie, för jag är övertygad om att det kommer att komma en sån och jag välkomnar den! Karaktärerna är klockrena och framförallt Zachary Quinto som min favoritkaraktär Spock! Han gör ett strålande jobb och att Leonard Nimoy gästar filmen är heller inget fel! Kanske kan man ha en åsikt om Anton Yelchins sätt att gestalta Pavel Chekov, men jag väljer att inte hänga upp mig på sådana detaljer. Då är Spock, James T. Kirk och Leonard ”Bones” McCoy betydligt vikigare karaktärer ihop med Montgomery Scott! ...Och nu höll jag på att glömma bort Sulu och Uhura bara för det. - 10/10

Köp den på CDON




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar