Drag Me to Hell

Drag Me to Hell – Nämner man Sam Raimi så kommer alla skräckfilmsfans att hoppa upp och ner av glädje och skrika Evil Dead Evil Dead! De som inte är riktigt lika fanatiska kanske nöjer sig med att konstatera att det är han som gjort Spidermanfilmerna till vad de är. Här har han i alla fall kommit tillbaka till sina rötter och skapat en skräckfilm igen och som sådan såg jag verkligen fram emot den! Jag blev dock inte lika överväldigad som jag hade räknat med och hoppats på. Det var lite för mycket klischéfylld humor och lite för usla CG-effekter vid några tillfällen för att jag skulle vara fullt nöjd. Vid de stunder då detta inte är ett faktum finner jag dock filmen hur tät och spännande som helst och det råder inget som helst tvivel om att Sam Raimi vet hur man gör effektiv film! Det finns både en skrämmande stämning och mer traditionella överraskningseffekter att festa i och till råga på allt är det ett par saker i historien som överraskade mig rejält! – 7/10

Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar