Book of Blood

Book of Blood – För en gångs skull har jag faktiskt läst novellen som ligger till grund för filmen, på originalspråket till och med! Det är nämligen den första berättelsen i Clive Barkers novellsamling Six Books of Blood. Och med tanke på vad jag kände när jag läste den så var mina förväntningar uppskruvade på max. Sådana förväntningar ska man inte ha, det vet alla och även om man då och då tycks glömma det blir man snabbt påmind av sin besvikelse. Det här blev en ganska seg historia som faktiskt hade hur mycket potential som helst. Skådespeleri och effekter hade jag inget att klaga på men själva historien hade gjort hur ointressant som helst och tempot var också bedrövligt lågt, inget som klädde filmen alls. Med detta i åtanke kan jag inte, hur gärna jag än skulle vilja, ge filmen ett högre betyg än – välgjord men ganska tråkig! – 5/10

Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar