Recension: The Trail of the Incredible Hulk



På svenska heter den här filmen Hulken och Daredevil och jag tycker det är en mycket mer lockande titel än den engelska. Detta beror säkerligen på att Daredevil var en av mina favorithjältar i serietidningsfortmat när jag väste upp, jag har väl fortfarande dem liggande någonstans förresten. Hur som helst så hamnar David Banner i klammeri med rättvisan och tas om hand av Matt Murdock, en rättskaffens man. Ha har dessutom en hemlig identitet – Daredevil, där han bekämpar brott i staden. Framförallt är han ute efter storgangstern Fisk och spelas av min gamle favorit John Rhys-Davies (som på DVD-omslagets baksida benämns som Kingpin, en klassisk serietidningsskurk) och nu råkar de två männens öde korsa varandra. Efter mycket snack, för TV-filmen följer samma mönster när det gäller berättande, förvandlingar etc, som serien gjorde, slår de sina påsar ihop. Det är överlag ganska B, men det förväntar man sig. Men jag kan inte bli besviken på Bixby/Ferrigno. Istället blir jag det på Daredevil, eller rättare sagt hur man har målat upp honom. Karaktären är de väl egentligen inget fel på, men vad är det för dräkt han har på sig?! 

6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar