Recension: Unknown



Unknown – Fem personer vaknar upp i ett rum, några är fastbundna och ingen vet var eller varför de är där. Faktum är att ingen minns någonting om vilka de är eller något annat. När jag läste detta så gick mina tankar främst till två filmer – Saw och Cube, som detta verkade vara en blandning av. När jag sett en bit på den så plockade jag bort Saw helt och hållet från ekvationen och kvar var då Cube, dock utan att vara i närheten lika hemlighetsfull. Handlingen är ganska ologisk, varför skulle alla ha tappat minnet samtidigt? De verkar oerhört långsökt och drar ner betyget. Agerandet mellan de olika karaktärerna, hur de plötsligt minns fler och fler fragment om vilka de är, är väl ok men framåt slutet blir det lite för rörigt. Det är svårt att hålla reda på vem som är vem och hur den historia som utspelar sig utanför den lokal där de hålls inspärrade är relevant. Den blir mest pannkaka av alltihop faktiskt. Ok att utöka referensramen med kanske men inte så mycket mer om jag får säga min mening. 

4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar