Setup - 2011 - En besvikelse



Setup stoltserar med Bruce Willis i rollistan och det var väl därför den letade sig in i min DVD-spelare. Han medverkar vid tre eller fyra tillfällen i sammanlagt kanske fem minuter… Inte för att jag är något fan egentligen men lite mer hade jag i alla fall räknat med. Ingen huvudroll alltså… Istället är det 50 Cent som står för den och hela filmen är någon slags heist eller nästan i alla fall. 50 Cents rollkaraktär – Sonny, blir skjuten av sin kompanjon efter ett rån och ägnar sedan resten av filmen åt att leta upp och hämnas på den forne kamraten. Inget dåligt upplägg egentligen kanske och det funkar faktiskt rätt så bra skådespelarmässigt men det blir ack så tråkigt. Det finns ingen spänning någonstans och även om händelserna inte alltid är direkt väntade är det inga överraskningar som levereras. Plötsligt utbryter en eldstrid och man bryr sig inte ett smak om vilka som blir skjutna. Det här en film utan både hjärta och själ men som för den delen inte har dåliga produktionsvärden.

3/10

1 kommentar:

  1. Den var bättre än jag väntat mig faktiskt, Ryan Phillipe gjorde ett bra jobb iaf. Men visst Bruce var så där, och bara med 10 minuter utspritt här och där. 50 Cent njaaaae han kanske inte är så jättebra, men ändå en av 50's mindre dåliga filmer.

    Såg Freelancers med 50 Cent, Robert De Niro och Forest Whitaker dagen innan den var mycket sämre, jag ger setup 5/10 godkänd.

    Vissa scener var rätt bedrövliga då men i helhet okej.

    SvaraRadera