Molly – Familjeflickan - 1977 - en erotisk film av Mac Ahlberg

Molly – Familjeflickan
Regi: Mac Ahlberg
1977
Erotik

Molly är på välbehövlig semester på côte d'azur med sina väninnor. Hon behöver helt enkelt tid på sig att anpassa sig till nya situationer. Det mesta av hennes tid går dock åt till att tänka tillbaka på de olika (sex)äventyr hon har upplevt hemma i Sverige. Både det hon har sett andra göra och det hon har upplevt alldeles själv. Inget verkar vara riktigt helig för henne och hon verkar vara helt omättligt på sex!

Jag trodde väl egentligen aldrig att jag skulle se och betygsätta en pornografisk film här. Visserligen finns det ett par andra filmer jag har skrivit om som har en pornografisk version som visningsalternativ men i det här fallet finns det ingen ”rumsren” version att falla tillbaka på. Det enda som finns är filmen inklusive de pornografiska scenerna och skulle man till att klippa bort dem återstod inte mycket. Det mesta finns att beskåda i närbild, fellatio, cunnilingus, lesbianism och regelrätta samlag också. Det finns till och med exempel på ansiktsejakulationer! Det har alltså inte sparats något på de sexuella manifestationerna!

Så vitt jag vet existerar inte den här typen av film längre. Tänker man på pornografi idag är det lätt att man fastnar vid löst sammansatta scener som om man har tur har någon form av röd tråd emellan sig. Man kan inte längre begära någon form av skådespelartalang. Får killarna stånd och tjejerna särar på benen är saken klar liksom. Så är det inte här, det finns en övergripande handling och faktiskt en viss form av romantik att falla tillbaka på. För mig hör detta 70-talet till. Jag vet inte riktigt när denna form av ”riktig” pornografi gick i graven. Gissningsvis tålde den inte riktigt videobandspelarens intåg i folksjälen. När porrbiograferna var ett minne blott upphörde också den ”riktiga” porrfilmen och lösrykta sekvenser gjorda för hemmamarknaden tog vid.

Här är det faktiskt riktigt anständiga skådespelare och skådespelerskor! I huvudrollen ser vi den urläckra Marie Forså. Om hon gör några sexscener eller inte vågar jag inte svara på. Hon behöver inte göra det, hon är söt nog ändå! Tuttar finns det i alla fall gott om i hennes scener. Hon är fantastiskt snygg! Jag är inte tillräckligt bevandrad i porrsvängen för att kunna rabbla några fler namn men jag tycker nog att jag känner igen en och annan. Nina Gunke lär förresten ha en liten (påklädd) roll!

Låt vara att det handlar om en icke rumsren genre, men jag tycker ändå att de sensuella elementen nästan tar överhanden och det är en skön stämning över hela filmen. Den känns genuin och äkta på något sätt. Det är inga omöjliga akrobatiska ställningar designade att visa så mycket kön och/eller penetration som möjligt. Snarare är själva pornografin en bisak även om det är väldigt mycket av den. Det är svårt att beskriva men det känns som att skådespelarna har sex för att de vill det, realism helt enkelt. Naturligtvis är det inte så men det är det intrycket jag får. Jag önskar att fler filmer var så här!

7/10

Du kan köpa filmen på:
Discshop