Subsamling - John Carpenter


John Carpenter var den första regissör som jag på allvar intresserade mig för. Jag försökte hitta alla hans filmer under den tid när hemortens alla videobutiker idogt besöktes och systematiskt gicks igenom. Vissa titlar var nästan omöjliga, framförallt TV-filmerna Someone's Watching Me och Elvis. Den första lyckades jag se via någon TV-sändning men den andra - Elvis förblev osedd tills helt nyligen. Vilket leder mig in på den här inläggets verkliga andemening...

Eftersom jag numera har investerat i bättre elektronik än jag någonsin haft möjlighet till, däribland en bluray-spelare känns det som att samla på nytt igen. DVD blev så pass billigt och lättillgängligt att man kunde handla lite bara för att se vad det var. Nästan lite slit och släng. Med bluray kommer saken i nytt ljus och jag tänkte påbörja arbetet med att införskaffa alla John Carpenters filmer på detta nya format. Om jag går kronologiskt vet i tusan, Dark Star kanske inte ens finns tillgänlig, men ha dem ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar