Skilda Världar - Faktiskt mycket intressantare än man kan tro!


Jag såg väl något enstaka avsnitt av den här serien när den sändes på TV för ett antal år sedan men mer var det inte. Varför skulle jag följa en svensk såpa med usla skådisar och ett oerhört krystat manus? Men nu när jag under de senaste veckorna sett ungefär en och en halv säsong av serien finns jag faktiskt ett stort nöje i det!

De första avsnitten levde upp till mina fördommar och jag skrattade kanske inte alltid av rätt anledning åt serien, skådespelarna är verkligen inte alltid några talanger! Dialogen är ibland så löjeväckande och styltig att man bara borde ge upp. Men det finns faktiskt ett nöje i att se serien! Sällan har jag skådat så pass mycket intriger - i någon såpa. Det känns som om alla har motsättningar med varandra på olika sätt och vid olika tidpunkter. Detta har man verligen lyckats bra med!

Jag ser alltså numera fram emot att få hem ytterligare skivor att plöja igenom av den här gamla serien! KULT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar