Saw VI - 2009 - I avdelningen uppföljare...

I avdelningen uppföljande besvikelser har vi idag kommit fram till sjätte delen av Saw. Inte för att jag egentligen hade särskilt stora förväntningar efter de senaste filmernas fiaskon, men jag hade faktiskt hört ganska gott om just den här filmen innan jag såg den. Tyvärr infriades mina värsta farhågor och det var precis lika rörigt och intetsägande som det varit i de senaste filmerna. Det är tillbakablickar från och till och karaktärerna, förutom några få, är så ointressanta att man knappt orkar skilja dem från varandra. Filmen innehåller förvisso några riktigt grova och innovativa scener, men det känns också mestadels som att man inte riktigt kan ta de val som offren ställs inför riktigt på allvar. Man skulle cyniskt kunna hävda att det brister lite på realismen för även om filmserien i sig inte direkt bygger på en realistisk mördare finns det en del oskrivna lagar jag tycker att man borde klara av att följa även här. – 3/10



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar