Recension: Goda Grannar



Goda Grannar – Det här var en typisk 80-tals serie skulle jag vilja påstå. Jag tror inte att den skulle ha blivit särskilt långlivad idag. Men å andra sidan gick den bara i tre säsonger när det begav sig också! Första säsongen är otvivelaktigt den bästa, karaktärerna är fortfarande intressanta och det mest intriger i fastigheten. Den som inte minns serien eller vet vad den handlar om bör få reda på att det förhåller sig precis som det låter. Det handlar om ett hyreshus i Stockholm, de som bor där och vilken grannsamverkan de har med varandra. Jag kan konstatera att det vore trevligt att ha så bra kontakt med sina grannar som personerna i serien har men samtidigt skulle det nog gå mig på nerverna! Det är verkligen alla för en och en för alla när det gäller! Andra och framför allt tredje säsongen, som dessutom består av färre avsnitt än den första, är inte lika bra. Det känns som om manusförfattarna har fått lite idétorka och de inbördes relationerna och en del vardagshändelser känns lite styltade och konstgjorda. På det hela taget dock en underhållande serie att spendera tid på om man inte har något annat för sig. Det är svårt att sätta ett betyg på en hel serie så här så jag tänker heller inte göra det men jag tycker som sagt att det är underhållning på hög nivå. Och vet Ni vad? Det är faktiskt lite intressant att få veta vad som ska hända i nästa avsnitt mest hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar