Recension: The Messengers 2 – The Scarecrow – 2009




Det enda jag mindes från den första filmen var att jag gillade den, Hitchcock-stölderna och att det var Bröderna Pang som hade gjort den. Jag var tvungen att leta fram den gamla recensionen för att överhuvudtaget kunna försäkra mig om att det var rätt film jag tänkte på – och det var det! Därför blir det än mer obegripligt hur de här två filmerna verkligen hänger ihop. Det finns visserligen en gård med problem: ekonomiska och känslomässiga, med i bilden, men i över hittar jag inget som påminner om vad jag minns av den första filmen alls. Jag är inte sens säker på att det här verkligen är en uppföljare som utspelar sig efter den första filmen, den skulle nästan lika gärna kunna utspela sig innan.

Skådespelarna är väl hyggliga och stämningen är god. Det finns helt klart en stabil grund att stå på! Men det blir aldrig mer, det är för dåligt tempo och den lyckas aldrig riktigt hitta nerven den så väl behöver för att bli spännande och intressant. Tyvärr blir det mest pannkaka av alltihop och även om det är en film som duger att se en gång för den mest inbitne är det absolut ingen film som kommer i närheten av den första och inget jag kommer att se igen. Ondskefull svart magi har gestaltats bättre än så här i andra filmer!

3/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar