Let's Dance

Faktum är att jag har följt alla säsonger av Let's Dance (tror jag i alla fall) och det är, liksom konståkning och simhopp estetiskt tilltalande att se människor röra sig graciöst och vackert till musik. jag har reagerat över att det varje år måste vara ett stolpskott med som verkligen inte kan dansa, och som dessutom verkar klara sig kvar väldigt länge varje gång. Märkligt egentligen, men folk vill väl skratta åt något, eller så är det så att folk känner igen sig i oduglingarna.

Själv dansar jag väl ungefär lika bra som ett kylskåp och skulle naturligtvis inte ställa upp även om jag blev tillfrågad att medverka om nu någon tror att jag tror mig kunna genomföra danserna på ett bättre sätt själv. Hur som helst, vad är det här? Sjätte säsongen? Det måste vara den sämsta någonsin! inte för att kvaliteten är sämre än någon gång tidigare utan för att de tävlande faktiskt är mycket tråkigare än någon gång tidigare. Fast nu har det ju i och för sig gått så långt att det nästan bara är de roligaste kvar. Jag är grymt imponerad av Frank Andersson, nu önskar jag bara att Alexander Ryback skulle åka ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar