Coyote Ugly - 2000 - en tjejfilm?

Coyote Ugly – Redan 2004 skrev Linda en recension av den här filmen för Fanatisk Film och det är en av de tidigaste daterade recensionerna faktiskt. Jag hade inte sett filmen själv och jag hade fortfarande inte sett den förrän alldeles nyss faktiskt. Man kan väl säga att det är en lite tjejig film så där och att den har ungefär samma upplägg som en ordinär romatisk komedi, alltså en film som jag borde ha gjort rätt i att undvika under hela denna tid. Efter att jag har sett den kan jag dock konstatera att det faktiskt var en riktigt underhållande film. Jag gillar inte den obligatoriska sentimentaliteten som alltid måste finnas efter ungefär två tredje delar av filmens speltid, men jag kan leva med det. Övrig tid är filmen rapp och har en dialog som innehåller genomtänkta och trovärdiga repliker. Det är ett högt tempo och även om filmen skulle råka vara lite tjejig så bryr jag mig inte om det. Jag har gillar tjejiga filmer förr, Pretty Woman, Dirty Dancing och To Wong Foo Thanks For Everything, Julie Newmar är alla underhållande filmer. Jag har ingen machoattityd att försvara och är gaska stolt över det också faktiskt! ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar