Cabin Fever 2: Spring Fever

Cabin Fever 2: Spring Fever – Frågan är varför man väljer att se uppföljaren till en film man inte ens tyckte var bra?! Jag gav Cabin Fever ett ganska klent betyg när jag skrev om den men ändå kände jag en lust att se den här. Den är totalt olik sin föregångare på alla plan. För det första är den här uppenbarligen gjord som en skräckkomedi, vilket jag inte upplevde den första filmen som. För den andra handlar det inte om någon lite isolerad grupp som drabbas av det farliga viruset, det har transporterats till en stad med hjälp av mineralvatten. Man tycks också gjort filmen effektmässigt grisig för saken egen skull, vilket är ett grepp jag inte riktigt gillar. Det fungerar under vissa förutsättningar, men alltså inte här där det bara blir trams av det! Karaktärerna är träiga, men det är å andra sidan inte en film som lär får några seriösa utmärkelser ändå. Jag tycker mig hitta inspiration från filmer som Demons, [REC] och vilken humoristisk high school skräckis som helst egentligen. – 3/10


Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar