Wallander: Läckan

Wallander: Läckan – Jag blev så glad när jag upptäckte att Michael Segerström skulle vara med i filmen och i en inte helt obetydlig roll. Detta dels för att jag då visste att några fler meningar på skånska än var som är brukligt skulle bli verklighet och delvis för att jag alltid uppskattat hans skådespeleri i de roller han tagit sig för. Tyvärr spelar han över ganska rejält och drar istället ner de scener som ska framkalla sorg och förtvivlan eller åtminstone sympati för honom till en nästan komisk nivå och det var väl inte riktigt meningen. I övrigt tycker jag att man har lyckats bra med skådespelarprestationerna i denna. De runtomliggande karaktärerna är starkare än vanligt och det är ju positivt. Det som inte är lika positivt är att poliserna kanske framstår som ännu mer korkade än vanligt och dialogen är verkligen anskrämlig emellanåt. Trots detta får jag ändå lov att säga att det är en underhållande film på det hela taget. – 6/10

Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar