Recension: Twilight saga, the: Eclipse




Tydligen har jag inte skrivit någon minirecension på den här filmseriens andra del men det här är alltså den tredje. Minnena från den andra filmen är också starkt begränsade, vilket måste betyda att det inte var något som föll mig direkt i smaken. När det gäller den här så finner jag det klart intressantare än vad första delen var i alla fall. Det betyder inte att det är bra på något sätt, men det är i alla fall ett klart bättre berättande än tidigare. Skräck har det aldrig varit, trots inslaget av vampyrer och knappast någon erotik heller, något som man annars ofta förknippar med just vampyrer. Här har man heller inte ändrat på detta koncept även om man kanske tar ut svängarna lite när det gäller lusten, man ser till att det blir ett ganska renodlat triangeldrama av det hela och även om det inte är särskilt lockande i sig är det i alla fall underhållning för stunden. Det är också lite mer action i denna än vad jag minns av de två första filmerna. CGI-effekterna fungerar ganska bra mycket av tiden (jag tänker framförallt på vargarna) medan det i andra sekvenser ser ganska bedrövligt ut. Skådespelarna är överlag trovärdiga om man inte räknar den första scenens groteska överspel, och det får ju räknas som något. 

5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar