Recension: Case of the Bloody Iris



Det här är väl en relativt känd giallo, åtminstone i kretsar där sådana filmer är av högsta intresse. I vanlig ordning sätter filmen igång med ett spektakulärt (nåja) mord som sedan för handlingen vidare. Mördaren har dock inte svarta skinnhandskar som i stereotypen utan gulbeiga. Musiken är däremot mer typisk och tilltalande. Tyvärr är det lite för ospännande, lite för lite stilism och lite för mycket romantiska eller sensuella scener för min smak. Man tappar intresset efter ett tag och börjar intressera sig för vad man ska äta till frukost morgonen efter istället. Slutet har man rört till i vanlig ordning men utan den finess som oftast kantar genren. Nej, jag vill nog kalla mig aningen besviken efter att ha sett den här filmen. Det är inte en film jag ångrar att jag såg men det är heller inte gräddan av eliten. 

4/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar