Paranormal Activity 2


Det här är egentligen en film jag borde ha sett för länge sedan med tanke på hur bra och effektiv jag tyckte att den första filmen var. Men av olika anledningar har det inte blivit så, det finns för mycket att se och för få timmar att göra det på och så är det bara… När jag nyligen trots allt införskaffade den lovade jag mig själv att den inte skulle bli liggande länge och det löftet lyckades jag infria. Att det man överkurs att införskaffa den på högupplöst blu-ray var väl egentligen min tanke, men för blygsamma 49 spänn kunde jag inte hålla mig och faktum är att toppkvaliteten faktiskt förhöjde upplevelsen. Den här filmen är gjord som om den vore filmad med en HD-kamera, det nämns till och med i filmen. Följaktligen hade den förlorat på att ses på något annat format! Allt det där är förstås bara ordbajseri även om det ligger något i det, filmen i sig var lite av en väntad besvikelse faktiskt. Det var ganska klart att det inte skulle gå att komma i närheten av första filmen. Det är inte nytt och fräscht längre och man känner verkligen igen sig. Trots detta är det en ganska effektiv film som inte skäms för sig. Den når kanske inte upp till sin föregångare men det är ändå helt klart en potent spökfilm som klarar att hålla nerverna på helspänn i väntan på den oundvikliga upplösningen. 

6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar