Harry Potter and the Deadly Hallows: Part two




Egentligen finns det ingen anledning att recensera denna. Det händer nämligen inget som man inte på förhand har räknat ut i de andra filmerna, kanske förutom ett par detaljer. Men jag känner ändå att jag vill skriva några rader om den eftersom det är den sista(?) i serien. Frågan är om profithungriga producenter kan hålla sig borta… Men i så fall blir det nog frågan om en sidohistoria med andra skådespelare, en spinoff på något sätt. Nåja, nu ska jag inte låta mina förutfattade meningar gå ut över den här filmen. Den är onekligen välgjord och riktigt snygg! Effekter har aldrig sett bättre ut men enbart effekter gör som bekant ingen film. Det här är helt enkelt inte roligt längre. Harry Potter var klart underhållande i början av filmserien när det fortfarande fanns upptäckarglädje i det hela, men eftersom historien går framåt och Harry och de andra blir äldre blir deras äventyr också mer allvarliga. Det är mindre fantasy och mer intrigmakeri vilket jag inte riktigt tycker passar in i konceptet. Men trots allt tycker jag att det här är en uppryckning från föregående film. Det känns konstigt att äventyret är slut men alla sagor måste kanske ta slut till sist! Faktum är att det känns ganska skönt att det är över…

5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar