WolfHound

WolfHound – Jag hade ingen aning om att det här var en rysk film när jag satte på den och trodde väl egentligen bara att det skulle vara en stunds underhållning. Men utan att vara någon expert på rysk film tycker jag mig känna igen sättet som filmen är berättad på från andra filmer därifrån, det är verkligen inte bara ett fantasyäventyr i mängden utan man känner att det finns eftertank i historien. Den är också uppenbarligen filmad för en vuxnare publik än vad som är normalt för den här genren och blodet skvätter rejält emellanåt. Det finns helt enkelt ett allvar som inte brukar finnas i de här filmerna som jag gillar. Man har inte bara flamsat bort potential med ungdomsanpassade effekter och dialog. Det är förstås väldigt svart och vitt berättat, såsom är brukligt i genren mer det finns ändå någonting mer där och man känner faktiskt med karaktärerna! Det är rätt ovanligt i sådana här filmer. – 8/10
Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar