Underworld

Underworld – Jag minns att jag ratade denna och stängde av den ganska snabbt när jag först försökte se den i samband med releasen. Jag tog sedan aldrig tag i att göra ett nytt försök förrän helt nyligen. Öppningsscenerna var jag fortfarande inte särskilt imponerad av, det var mest en massa skjutande, men sedan började en historia ta form, en historia med massor av referenser till korrekt historia, människoförtryck och så vidare. Det råder ett krig mellan vampyrer och Lycans, som egentligen inte är något annat än en omskrivning för varulvar. Undan för undan får man ta del av historien och en efter en faller pusselbitarna på plats. Allt man trodde sig veta från början kanske inte riktigt stämmer, eventuellt beroende på ur vilken synvinkel man väljer att se det. Tyvärr gillar jag inte sätter som varulvarna är gestaltade, de ser väl helt ok ut egentligen men de hade väl inte behövt klättra på väggar och tak? Det drar ned det hela en smula för mig, men överlag en mycket underhållande film! Nu ser jag bara fram emot tvåan… – 8/10

Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar