Lucky Number Slevin

Lucky Number Slevin – Den här filmen fick oerhörd uppmärksamhet av min närmaste omgivning när den kom men jag såg aldrig den. Jag var allt för upptagen med att tycka illa om Bruce Willis vid tidpunkten och kunde inte förlika mig med ytterliggare en film men honom just då. Det är så klart en överdrift, men visst låter det som en bra ursäkt? Hur som helst har jag nu tagit tag i saken och bildat mig en uppfattning om filmen. Jag finner den väl inte vara en lika religiöst laddad upplevelse som de omdömen som presenterades för mig i samband med att filmen var ny, men det var helt klart en underhållande film den saken är klar. Stilen ligger lite åt Noir-hållet och det är väl ingen stil som jag brinner extra mycket för men det är snyggt och även om historien till en början är lite rörig faller alla pusselbitarna på plats när filmen är slut. Det är troligen inget jag kommer att se om inom en snar framtid, men helt klart en värdig rulle att ha i bagaget. Referensramen har utökats ett litet snäpp och det måste betecknas vara något positivt. Förutom Bruce Willis medverkar också Lucy Liu men de största plustecknen står ändå Morgan Freeman och Ben Kingsley för. – 6/10

Köp filmen på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar