Joel Kinnaman som Robocop, funkar det?


För mig var det i och med filmerna om Johan Falk som jag lärde känna Joel Kinnaman på vita duken. Det var inte svårt att inse att det här var en kille med extraordinär talang. Han kanske inte alltid valt de bästa rollerna sedan dess men hans skådespel har det aldrig varit något fel på! Nu känner jag mig lite kluven till det här med en ny RobocopJoel kommer säkert att göra det hur bra som helst men varför en ny film, en ny början på historien? Dessutom ser den nya roboten inte direkt ut som den skapelse som vi en gång i tiden lärde oss älska.


Ska vi dra resonemanget ytterligare ett steg så verkar den nya filmen satsa på att ny en så bred publik som möjligt, vilket innebär att åldersgränsen sänks för filmen. Detta känns lite märkligt då originalet hade – och gjorde en poäng av – övervåld! Det var till och med så att den blev censurerad när den släpptes här. Det ska blir spännande att se vad det blir av detta, men jag får medge att jag är skeptisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar