Bounty Hunters - 2011 - Trish Stratus

Bounty Hunters
Aka: Bail Enforcers
Regi: Patrick McBrearty
2011
Action

Jules, Ridley och Chase är prisjägare. De livnär sig på att fånga småskurkar och lösa in dem hos polisen för kontanter. En kväll ger de sig efter en till synes lätt uppgift men småskurken vill inte gärna ge sig och tipsar om var de kan kamma hem mera pengar – mycket mer pengar! Efter en stunds rådgörande med varandra tar de erbjudandet. Detta skulle de inte ha gjort! För även om de inte är några problem från första början dyker de snart upp när de inser att deras fångst också är jagad av maffian som gör allt för att han inte ska hamna i polisens grepp. De tre prisjägarna hamnar nu i en situation där det inte finns någon väg ut. Enda chansen är att spela spelet till slut!

Trish Stratus, som spelar den kvinnliga delen av prisjägartrion, är tydligen Wrestlingstjärna i det verkliga livet. Det är ingen sport jag intresserar mig för överhuvudtaget så jag har ingen aning om hur duktig hon är på det. Här i filmen tycker jag dock hon sköter sig utmärkt och är sannerligen inte sämre än någon av de andra. Å andra sidan är de andra in bättre än heller och det kan väl betyda två saker egentligen. Antingen är de andra lika dåliga som hon eller så är hon lika bra som de andra. Jag hävdar den senare utan att för den skull ösa lovord runt någon av skådespelarinsatserna.

Som film betraktat är jag dock inte lika imponerad. Det är en ganska oinspirerad film i mina ögon. Det enda den har att komma med egentligen är några actionscener men man kan inte ta slagsmålsscener hur länge som helst och finna dem underhållande. På omslaget jämför man med John Woo och Jean-Claude Van Damme och visst kan man se tendenser men det finns inte tillräckligt mycket kontinuitet för att göra någon stor sak av det. För mig blir det mest tröttsamt ganska fort.

Jag ska inte säga att det inte finns underhållande stunder i filmen, det gör det absolut men frågan är om man verkligen skulle förlita sig på så enformig action från början till slut? Man försöker förstås varva det med lite sexuella anspelningar emellanåt, främst med Trish Stratus men också med Andrea James Lui som slåss med Trish vid ett par tillfällen. Man lyckas hålla dessa slagsmål lagom stereotypiska och inte överdrivet klyschiga. Jag vet inte vad det är men det är faktiskt roligare att se två tjejer slåss!

Överlag tycker jag dock att filmen är ganska bedrövlig. Kul att ha sett en gång kanske, men fler gånger lär det inte bli!

4/10