Lifterskan - 1975 - av regissören till Fäbodjäntan!

Butterflies
Aka: Lifterskan
Regi: Joseph W. Sarno
1975
Erotik

Denise (Marie Forså) är trött på det vardagliga livet på landet och vill ha mer äventyr. Hon är också trött på sin pojkvän som kanske är den roligaste personen i världen. Sagt och gjort, hon ger sig i väg och liftar in till stan där hon snabbt kommer i kontakt med nattklubbsägaren Frank (Harry Reems) som fattar tycke för henne. Han kastar ut sin före detta flickvän till förmån för Denise som samtidigt blir varnad om att samma sak kommer att hända henne så fort Frank tröttnat och hittat en annan fjälla att sätta på. Men Denise vill inte lyssna, hon får ofantligt bra sex med Frank och det är det ensa som betyder något just nu. Hon skulle dock ha lyssnat på varningarna…

Det här är en film med en väldigt mager handling egentligen. Mestadels känns det som en ursäkt för att kunna visa så mycket scener med älskog som möjligt och det blir lite tjatigt och enformigt i längden. Visserligen är Marie Forså hur söt som helst och väldigt attraktiv i sin oskuldsfullhet, inte för att hon beter sig oskuldsfullt men hon har i alla fall utseendet, och de andra flickorna är inte få ska heller men det utgör alltför mycket av filmens totala längd som i softcoreversionen uppgår till imponerande 112 minuter!

Studio S Entertainments utgåva av filmen innehåller dessutom XXX-versionen av filmen som är något kortare. Skillnaden är egentligen att man, förutom att man kortat ned vissa mer onödiga scener, att man klippt in när bilder på penetration och liknande. Längden på den här versionen är mer tilltalande (ca 93 minuter) men handlingen blir liksom inte bättre för det.

Men oavsett om man ser soft- eller hardcoreversionen så ser sexet väldigt äkta ut. Det är svårt att säga om det verkligen är Marie Forså och de andra flickorna som agerar i närbilderna eftersom de är gjorda på ett sånt sätt att man inte ser några ansikten alls under dessa klipp, Läser man och litar på filmens omslag får man dock intrycket av att det är äkta vara rakt igenom.

Handlingsmässigt går det precis som man tror och filmen rymmer heller inga andra överraskningar. Det är tämligen usla skådisar som knappast behärskar det engelska språk det talar i filmen. Ja kanske inte porrskådisen Harry Reems och liknande som faktiskt har engelska som modersmål. Jag tänker mer på Marie Forså och de andra flickorna. Ibland är det så bedrövlig svengelska att man faktiskt inte kan låta bli att småle åt eländet men för det mesta blir det bara en plåga.

Marie Forså är söt, men mycket mer än så blir det inte.

Tommy Söderberg