Recension: Monsterwolf



Monsterwolf – Det här påminner om en annan film som jag såg för några år sedan. Inte för att jag minns särskilt mycket ifrån den men den hade ett liknande upplägg med en liknande indianlegend.  Filmen jag tänker på är Wolfen! Men jag minns som sagt inte mycket av den och kan inte säga om den här bättre eller sämre än den, eller ens om det verkligen är samma legend, i så fall kan man ju spekulera kring om det verkligen är en äkta legend – eller hur? Men det här är en film som gör en aningen besviken även om det var ganska väntat egentligen. Själva monstret – vargen, är förstås dataanimerad så det skriker om det och det drar ner intrycket en hel del. Det borde gå att göra betydligt bättre, varför gör man inte det? Hur bra som helst skulle det ha kunnat vara om man inte snålat så förbannat! Skådespelarna har jag absolut ingenting emot och det känns inte att det är en lågproduktion annars heller. Visserligen finns det några små logiska misstag och luckor men inget som man måste störa sig på i något längre utsträckning. Djurskräckfilmer behöver inte vara bra för att vara underhållande, men antingen så dåliga att de blir roliga kalkoner eller men åtminstone ett hyfsat monster/djur. Den här hamnar någonstans mitt emellan och det blir varken hackat eller malt! 

4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar