Recension: La Horde



La Horde – Jag har absolut inget emot filmer på franska och inte zombiefilmer heller. Det är, om inte annat, The Grapes of Death ett exempel på. MEN, jag föredrar om det handlar om spänning eller skräck i någon form, det är ju trots allt levande döda vi talar om! Jag vill inte påstå att makeupeffekterna i denna film är dåliga på nåt sätt, snarare är de ganska bra, men det blir aldrig riktigt engagerande. Det är lite statiskt och när det fanns potential att utföra något mer speciellt så tar man inte chansen. Man kan väl säga att det är en film som REC nästan, fast utan den subjektiva kameran. Det enda roliga är egentligen att den grupp människor som ska ta sig ur den infekterade huset är en grupp blandad av poliser och kriminella. De har i alla fall insett att de behöver varandra för att överleva, självklart överlever inte alla i alla fall, men det är ju en självklarhet i den här typen av överlevnadsfilm. Det är tuffa scener och det är mycket action, men det är just det, det är mer en actionfilm än en film som följer någon vedertagen zombiemytologi. Helt ok underhållning, men jag hade väntat mig mer! 

6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar