The Golden Child


Förr i världen var Eddie Murphy en rolig prick, Hans tidiga filmer var klart uppskattade och han hade något speciellt. Jag vet inte riktigt var det gick snett men det jag har sett med honom de senaste åren har varit allt annat är underhållande. Det känns som att han har fallit offer för sin egen popularitet och sedan blivit en blek kopia och parodi på sig själv. Försök inte så förbannat mycket - less is more!

The Golden Child var en film som väl inte riktigt passade den roliga och komiskt begåvade Eddie Murphy när den kom. Det var ingen humor a ala ombytta roller och ingen vardagsaction som 48 timmar. Snarare handlade det om någon form av övernaturligheter och ett mycket speciellt barn som var tvungen att skyddas till varje pris. Jag har nu inte sett filmen på bra många år men jag minns den som oerhört underhållande. Det är väl kanske fantasy- och sagonörden i mig som talar. Men demoner, urgamla legender (från Tibet dessutom) slår sällan fel. Dessutom medverkar Charles Dance i en roll och det är en man med pondus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar