666: Demon Child - 2004 - Se den gärna med skyll inte på mig..

Av och till kan omslag vara riktigt rejält missledande! Tittar man på den här filmens DVD omslag så får man väl förvisso inte vibbar av att det skulle vara en kolossalt genomarbetad och Oscarsnominerad film, men knappast att det skulle vara en riktigt så bedrövlig kalkonfilm heller och då använder jag inte ordet i en positiv betydelse! Det som händer, och det är inte mycket, är att ett mystiskt ägg kläcks och ur det kommer en blodtörstig demonbebis som dödar arkeologistudenterna en efter en. Skådespelarna spelar över av bara tusan och själva monstret är inte direkt välgjord om man ska uttrycka sig diplomatiskt. Vidare är berättelsen så pass ointressant så man kommer på sig själv att fundera över andra filmer och framtida inköp under filmens gång. Åtminstone till framåt slutet när man äntligen börjar få det som man har trånat efter i princip hela filmen – lite bakgrundhistoria till den mytologi som skapats för filmen. Men säg den lycka (åter igen ytterst diplomatiskt uttryckt) som är beständig, strax möts man av ett västgötaklimax som inte finner några gränser och så är filmen…slut! Det enda jag kan tillägga är att jag gärna skulle vilja begagna mig av den gamla klyschan – jag vill ha tillbaka en och en halv timme av mitt liv! – 2/10



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar