Wallander: Cellisten

Wallander: Cellisten – Jag tycker den här filmen har fått lite väl dålig kritik på sina ställen och även om det kanske inte är den bästa filmen i Wallander-sviten förtjänar den inte detta. Visserligen har jag aldrig känt att polisen framstått som så korkad och inkompetent i de tidigare filmerna och jag vet inte om man ska tolka det som någon form av ironi eller inte. Men jag tycker själva fallet är intressant, om än möjligen något långsökt och skådespelarprestationerna är i samma klass som vanligt. Lena Endre är som vanligt Magnifik (som hon är i alla sina roller) medan de andra kanske mera medverkar på ren rutin. Skånskan är som vanligt nästan helt från varandra trots att det utspelar si i och omkring Ystad vilket jag gång efter annan reagerat mot. Här är dessutom polisen i Malmö medverkande och det är samma sak där. Jag tror jag uppfattade kanske en eller två meningar med skånskt uttal i hela filmen och det är på tok för lite! Inte den bästa filmen om och med Wallander kanske, men inte den sämsta heller. – 6/10

Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar