Nighthawks - 1981 - Stallone och Hauer!

Av någon anledning hade jag tills helt nyligen missat den här. Inte för att jag är något större fan av Sylvester Stallones alla filmer, men jag har däremot en bakgrund som stort fan av Rutger Hauer, som ju spelar skurken, sedan hans definitiva genombrott med liftaren 1986. Men det här var inte någon av hans bästa prestationer, och definitivt inte bästa heller, han verkar göra en poäng av att behålla samma ansiktsuttryck genom hela filmen och inget kan få honom att ändra på detta heller oavsett vilka tragedier som inträffar. En katt och råtta lek mellan terrorist och polis utlovas om man läser handlingen och det är väl förvisso sant men det blir en medioker sådan som möjligen duger för en stunds förströelse, men utan att lämna några bestående intryck. Intressant är att återse min gamle favorit StallonesPersis Khambatta i en liten roll som terroristens medhjälpare och Joe Spinell (Maniac) som polischef. Jag undrar förresten inte om det inte är han som är den bästa skådisen här…– 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar