The Blood of Others - 1984 - Jodie Foster är väl i och för sig bra..



Jag har alltid haft ett lite extra gott öga till Jodie Foster och hennes filmer brukar finna sin väg till mina hyllor på det ena eller det andra sättet. Den här har stått där under ganska lång tid utan att jag funnit mig motiverad nog att se den. Så här med facit i hand kan jag konstatera att den nog kunde ha stått kvar ett tag till… Jodie Foster är väl i och för sig bra, även om både hon och de andra skådespelarna spelar över en smula då och då. Historien känns dock tam och inte särskilt intressant alls. Motståndsrörelser och andra världskriget kan göras så mycket intressantare och den romantik som vävs in känns också helt malplacerad. Nej, behållning blir helt enkelt att det är kul att se bortglömda roller med Jodie Foster, Sam Neil och Michael Ontkean som åtminstone jag i första hand förknippar med Twin Peaks

4/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar