A-Team - 2010 - Filmversionen av kultserien



Faktum är att jag aldrig sett ett enda avsnitt av den klassiska TV-serien och jag var orolig att jag inte skulle kunna tillgodogöra mig den här filmen utan vissa förkunskaper, karaktärsspecifika drag etc. Men det visande sig inte vara några problem överhuvudtaget. Jag behöver inte jämföra med något och det är ju trevligt när jag inte har något att jämföra med. Jag får lite känsla av Mission Impossible, alltså inte filmerna med Tom Cruise som jag tycker är ganska misslyckade, utan den gamla TV-serien. Se där, nu fick jag något att jämför med trots allt. Det är högt tempo, en hel del humor som ligger på en underhållande nivå av oneliners och klichékomik. Jag ser fram emot en uppföljare för jag räknar med att det ska komma en under de kommande åren! 

7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar