G.I. Joe: The Rise of Cobra

G.I. Joe: The Rise of Cobra – Ja, det här var ju en actionfilm som heter duga! Det är fullt pådrag under nästan hela filmen med explosioner och skjutande hit och dit. Det är High-Tech så det förslår och man förundras ibland av skaparnas uppfinningsrikedom. Tyvärr känns det som om det blir lite för mycket av det goda och någonstans i all spektakulär yta har man glömt bort ett djup i innehållet. Handlingen är lite för svart och vit och det blir lite väl mycket serietidning över det hela. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen filmatiseringar av serietidningar och liknande, men här blir det liksom så övertydligt att man istället börjar reta sig på tilltaget. Vad som däremot är bra är förstås actionscenerna även om de gärna hade fått vara lite kortare för min del. Även här känns det som man vräker på så mycket man orkar och således inte har tid (eller råd) att utveckla intressanta tredimensionella karaktärer. Visst, man får lite bakgrundshistoria genom några tillbakablickar här och där men jag skulle vilja ha haft mer! Hur som helst är det helt klart en film att se om man gillar hjärndöda actionrökare och jag ska väl heller inte sticka under stol med att jag givetvis kommer att se uppföljaren som annonseras ganska tydligt i slutet av filmen! – 7/10

Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar