Wargames 2: The Dead Code - 2008 - En av de BÄSTA uppföljarna!

Jag hade väl egentligen ganska lågt ställda förväntningar på den här, få uppföljare till älskade original lyckas leverera ens i närheten av det man hoppas på, och i synnerhet inte när det gått 25 år mellan dem. Så döm av min förvåning när jag upptäcker hur mycket jag gillar det här! Det är i stort sett samma film som den från 1983, man har bara hottat upp det hela lite. Datorer är inte lika sci-fi längre och var man kunskap om dem är också betydligt större än för 25 år sedan, därmed inte sagt att man inte tagit ut svängarna något, för även om mycket av den teknik som beskrivs i filmen mycket väl existerar så överdriver man nog en smula. Skulle allt finnas till förfogande för försvarsmakten såsom det beskrivs skulle vi leva i ett storebrorssamhälle utan dess like och det vägrar jag tro på! Hur som helst, så fann jag den här riktigt riktigt underhållande! – 9/10





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar