Hatchet III – 2013 – riktigt innovativa mordmetoder



Regi: Bj McDonnell
Horror

Då var det dags att skriva lite om den tredje filmen i serien och när jag blickar tillbaka på min recension av Hatchet II ser jag att jag har skrivit just det jag tänkte inleda den här recensionen med – jag minns inte särskilt mycket av föregångaren!

Men måste man det? Det är en film som egentligen står på egna ben. Det må vara att det är den tredje filmen i serien men det skulle lika gärna kunna vara den första. Visserligen början den precis där jag antar att tvåan slutade (har som sagt väldigt begränsade minnesbilder) men det som följer är precis vad man kan förvänta sig av en riktig neo-slasher. Det är blodigt, mycket blodigt till och med och Viktor Crowley, som mördaren heter, använder sig under stundom av riktigt innovativa mordmetoder.

Skådespelarna är till en början riktigt bedrövliga men bättrar sig sedan. Fast det är nog egentligen så att man vänjer sig vid deras agerande skulle jag tro. Det ödslas inte några chanser att ta till klichéer, filmen är helt fullproppad med dem! Det är inte nödvändigtvis något negativt eftersom slashergenren som sådan alltid ackompanjerats av lite klichéhumor. Blir det för gravallvarligt är de inte längre särskilt underhållande helt enkelt.



Jag tycker det helt klart är en film man bör se om man är intresserad av skräckfilmer och slashers. Det är en kul film helt enkelt. Den kommer inte att gå till historien som något mästerverk, inte ens i genren, men det är helt klart en underhållande film som duger att slösa bort ett par timmar av sitt liv på.


6/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar