Recension: Stash House – 2012




Om jag överdriver en smula skulle jag vilja säga att det här är den första filmen med Dolph Lundgren som jag har sett sedan The Punisher (1989) och Dark Angel (1990). Det är förstås inte sant eftersom han har medverkat i ett stort antal filmer sedan dess, The Expendables inte minst!

Men det är ingen skådespelare jag söker efter, han må vara svensk men bra har han sällan varit i de filmer jag har sett honom i. Enbart patriotism räcker inte till från min sida. Ändå fylls jag av ett visst välbehag när jag ser honom göra entré i filmen. Jag hade ingen aning om att han var med och blev glatt överraskad över att få se vår svenska hjälte i en dussinfilm än en gång.







Det är bara det att Stash House inte är en dussinfilm, den är bra mycket bättre än vad man skulle kunna tro om man läser handlingen. Det verkar simpelt och visst, handlingen är kanske inte så avancerad men man har ändå lyckats göra filmen tämligen spännande! Som vanligt lyckas man dock inte hålla spänningen uppe hela vägen och framåt slutet börjar det falla isär. Våldsamheterna håller dock i sig och några av filmens mest kallblodiga handlingar inträffar i filmens andra halva.

Överlag är det klart en underhållande film. Den kommer säkert inte att gå till filmhistorien på något sätt men under de dryga 90 minuter som den pågår är det en underhållande actionfilm.

5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar