Körslaget

Som gammal Kristianstadpåg håller jag givetvis på min hembygd i denna fantastiskt meningslösa tävling. Och jag gillar verkligen Ann-Louise Hansson på gamla meriter, men gårdagen var verkligen pinsam. Kören var bland det sämsta jag har hört i programet någonsin! Nåja, jag har inte hört så många program egentligen. Det var inte förrän förra året som jag började titta på det med någon reda, och då enbart beroende på att jag råkade känna en person som deltog i en av körerna.

Jag vill inte påstå att jag tycker att det var rätt vinnare (Andreas Johnsson) men jag utgår ifrån att folk inte enbart röstar på musikaliska kvaliteter när det gäller en sådan här tävling. Självklart är popularitet en viktig faktor som man inte ska försumma. Tre körer stack ut från mängden tycker jag - Jasmin Kara, Gabriel Forss och Lisa Miskovsky, där den senare var överlägsen enligt min mening.

Sen läser jag det här på aftonbladet och blir faktiskt lite deprimerad. Att de inte riktigt begriper hur dåligt det lät och till råga på allt har mage att påstå att det är folk som inte begriper hur bra det var! Riktigt dåligt och arrogant tycker jag. Tänk om Bomben skulle falla Ann-Louise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar