Cabin Fever - 2002 - Överanalyserar jag?

Det här är en av de filmer som jag minns som högst medioker utan att minnas en enda detalj om handlingen. Jag bestämde mig därför för att se om filmen och kolla om den verkligen var så dålig som jag mindes den eller inte. Tyvärr måste jag konstatera att det faktiskt var en särdeles intetsägande film. Man väcker inte liv i någon nyfikenhet och är tämligen ointresserad av hur det går för de inblandade. Manuset är korkat och filmen slarvigt utförd. Det känns inte riktigt som om nybörjaren Eli Roth har riktig kläm på hur man berättar en historia på ett effektivt sätt. Men visst, några effektiva scener finns det väl i filmen. Makeupeffekterna ser riktigt bra ut och framåt slutet tycker jag mig också se referenser till ett par andra filmer – med Romeros Night of the Living Dead i spetsen, men det är kanske så att jag överanalyserar? – 4/10

Köp den på CDON
Hyr den på Lovefilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar