10.5 Earthquake - 2004 - En rejäl jordbävning!

Jag har tidigare skrivit om den två år senare filmatiseringen som följer på den här – 10.5 Apocalypse. Jag har inte den i mitt färskaste minne mer än att jag minns hur mycket jag gillade den, så jag kan inte riktigt säga hur de båda miniserien hänger ihop. Det är i varje fall många av skådespelarna som är samma, några försvinner förstås i den här och några tillkommer i den andra serien men det finns ändå ett samband mellan dem. Dock har den här inte mycket att komma med i jämförelsen, den är mycket segare och mer långsökt i sin berättelse. Det är rätt mycket flaggviftande om hur patriotisk presidenten är och om hur höga ämbetsmän offrar sig för ”saken”. Effekterna är också oftast pinsamt bedrövliga och filmen kommer liksom aldrig till skott. Nä, den här gjorde ett milt intryck på mig och får klara sig med ett ganska svalt betyg. – 5/10

Köp filmen på CDON




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar