Recension: Resident Evil



Jag såg den här filmen när den var ny och var verkligen inte imponerad! Nej, det var snarare tvärtom faktiskt, jag tyckte det var bland det värsta skräp jag hade sett på länge. Häromdagen såg jag om den för jag tycker om att ge filmer en andra chans ibland och döm av min förvåning när jag fann den riktigt underhållande! Jag vet faktiskt inte vad det var om jag initialt inte hade tyckt om med filmen för nu var det riktigt trevlig underhållning! Milla Jovovich är en skådespelerska jag lärt mig att tycka mycket om de senaste åren och det kanske har något med saken att göra, eller så kanske det beror på att jag denna gång hade mera koll på vad som egentligen skulle hända eller att jag var mer överinseende med den grunda handlingen. Det är som taget ur en serietidning och med tanke på att filmen bygger på ett dataspel är det kanske inte kontigt!? Jag har förvisso aldrig spelat spelet och känner heller inget behov av det men att det är en bra spelidé är uppenbart! Hur som helst genererade den här filmen, vid detta återseende en lust att plöja igenom uppföljarna också. Vi får väl se om jag har ändrat uppfattning om dem också. I och för sig så har jag mycket svaga minnen från dem. 

6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar