The Tourist



The Tourist – Jag brukar bli alldeles hysterisk när jag får tag i en film med Johnny Depp. Det är naturligtvis ett gravt överdrivet påstående men att han tillhör en av mina allra största skådespelarfavoriter råder det ingen tvekan om. Det här var dessutom en omtalad film långt innan den hade haft premiär och anledningen var en kyss mellan Johnny Depp och den kvinnliga motspelerska Angelina Jolie. Med facit i hand förstår jag inte uppståndelsen men om jag ska vara riktigt ärlig så minns jag heller inte riktigt vad det riktigt handlade om. Hur som helst så tillhör hon inte mina favoriter på samma sätt som Depp. Hon kan vara med i underhållande filmer men jag imponeras sällan av henne. Det gör jag inte här heller men jag får säga att jag sällan har sett henne så vacker som här. Jag brukar vanligtvis inte attraheras så mycket av hennes utseende men just i den här filmen har hon ögon som nästan påminner mig om Twiggy! Hur som helst så kändes det här som är väldigt onödig film. Det var inga direkta minnesvärda scener någonstans faktiskt. Jag säger inte att jag inte uppskattade filmen, men om sanningen ska fram kunde jag lika gärna ha hoppat över den. Den gav mig liksom inget. Depp, imponerade inte det minsta och allting kändes faktiskt tämligen ordinärt. En bagatell hel enkelt. 

5/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar