Kuriren - 2010 - Kanske den sämsta någonsin?

Det här är troligen den sämsta av alla Wallander filmerna så långt. Själva historien är väl inte sämre än vad den brukar vara och inte bättre heller för den delen och det är inte den som är det stora problemet. Framförallt är det skådespeleriet jag hänger upp mig på. Flera av karaktärerna är så trötta och ointressanta trots att det faktiskt borde vara det motsatta att man inte orkar bry sig särskilt mycket om vad som händer. Att Wallander själv känns alldeles utsliten och åldersnojig kommer heller inte alls till sin rätt. Det är lite väl enkelt och utan det djup som man är vad vid från de tidigare filmerna. Jag vet att det går lite emot vad jag började skriva men det är som det är. Hur gärna jag än vill kan jag inte förlika mig med den här filmens brister, men eftersom huvudkaraktärerna är så väletablerade räddas ändå filmen från ett totalt fiasko. – 5/10

Köp filmen på CDON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar