Dead & Buried

Dead & Buried – Onekligen en klassiker i skräckfilmssammanhang och eftersom jag faktiskt inte hade sett den tidigare var mina förväntningar enorma. Jag hade heller inte full koll på vad filmen egentligen handlade om men det gick inte särskilt många minuter förrän mina misstankar formulerades. Jag vill inte påstå att jag hade alla detaljer klara för mig direkt, utan vissa saker fick allt vänta på sig. Dock kom inget av avslöjandena filmen gör framåt slutet som något oväntat. Men oavsett om överraskningseffekterna uteblev på grund av detta så är det helt klart en stabil rulle med bra skådespeleri och ett välskrivet manus av Dan O’Bannon som gör att det faktiskt blir ganska spännande längs vägen. Effektmässigt fungerar filmen också mycket bra och vid ett par tillfällen kan jag inte låta bli att undra hur i hela världen de lyckades att göra det där så realistiskt. Det finns dock även något tillfälle när det är under all kritik i detta avseende men då får man trösta sig med att filmen faktiskt gjordes redan 1981! – 7/10

Köp filmen Axelmusic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar