Vin Diesel tillhör väl inte de där skådisarna som lyckas leverera mest djup till sina karaktärer och det här är inget undantag. Dock måste jag säga att filmen blir mer och mer underhållande för varje minut som går, kanske i och med att mängden science fiction ökar och att filmen står ut mer och mer från träsket av dussinactionfilmer. Grundtanken för hur allt kommer att sluta är väl inte särskilt långsökt, men det finns ändock små detaljer man blir fundersam över och ibland slår till och med tvivlen till och man undrar om man egentligen var så smart som man först trodde. Allt som allt en underhållande actionfilm för stunden även om det ingalunda handlar om det mest välgjorda som skådats. En del actionscener är så röriga att man knappt kan urskilja vad som händer och det är ju inget gott tecken. – 5/10.Babylon A.D. - 2008 - Inte så pjåkig som man kan tro faktiskt!
Vin Diesel tillhör väl inte de där skådisarna som lyckas leverera mest djup till sina karaktärer och det här är inget undantag. Dock måste jag säga att filmen blir mer och mer underhållande för varje minut som går, kanske i och med att mängden science fiction ökar och att filmen står ut mer och mer från träsket av dussinactionfilmer. Grundtanken för hur allt kommer att sluta är väl inte särskilt långsökt, men det finns ändock små detaljer man blir fundersam över och ibland slår till och med tvivlen till och man undrar om man egentligen var så smart som man först trodde. Allt som allt en underhållande actionfilm för stunden även om det ingalunda handlar om det mest välgjorda som skådats. En del actionscener är så röriga att man knappt kan urskilja vad som händer och det är ju inget gott tecken. – 5/10.
Etiketter:
2008,
5/10,
Action,
Sci-Fi,
Vin Diesel
Ravenswood - 2008 - Som tidsfördriv är den utmärkt!
Filmen bjuder väl på pappret på intressanta premisser och maktkamper mellan två män är ganska uppenbar om man läser handlingen. Den går ungefär ut på att ett yngre par tar sin tillflykt till ett ödsligt beläget hus där de tar husägaren som gisslan, efterhand avslöjas dock att han har egna hemligheter att ruva på. Tyvärr kändes inte som om det blev varken hackat eller malt och karaktärerna, med undantag för den manliga rånaren, som kunde ha varit riktigt intressanta blir liksom bara allt för platta och tråkiga. Den manliga rånaren är ännu värre, det finns liksom bara en fasad av honom, under skalet finns det inget som helst djup. Slutet, som hela filmen egentligen bygger på, är inte särskilt överraskande och den Mind Control, från antingen det ena eller andra hållet som man hade räknat med, uteblir i princip helt. Funkar som tidsfördriv om man har ett par timmar över, men kanske inte annars. – 4/10Passengers - 2008 - Har jag inte sett denna förr?
Passengers – Jag kan inte hjälpa det men det känns som om jag sett den här filmen tidigare. Jag menar naturligtvis inte exakt samma men en med liknande upplägg och som fokuserar på efterdyningarna av en flygolycka. Jag kan inte sätta fingret på det, men upplägget känns onekligen bekant. Hur som helst så går filmen ut på att den unga psykologen Claire Summers ska genomföra terapi med de få överlevande i en flygkrasch, mystiska saker inträffar och det verkar som om de överlevande försvinner en efter en. Hela filmen bygger på en massiv twist, som faktiskt överraskade mig en smula och som tydliggjordes bara några minuter innan själva avslöjandet. Vi har sett samma twist tidigare, men jag vill inte avslöja i vilken film då själva vetskapen skulle förta den enda poängen med att se filmen. I en liten roll hittar vi förresten David Morse. – 6/10
Etiketter:
2008,
6/10,
David Morse,
Thriller
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)