In Memoriam – Shirley Temple – 1928-2014


Jag har egentligen ingen särskilt relation till Shirley Temple. Jag tror inte att jag har sett en enda film med henne och får man tro Wikipedia medverkade hon heller inte i speciellt många. Åtminstone inte om man ställer det i relation till den celebritetsstatus hon trots allt har fått. Grejen var väl den att hon var en utomordentligt charmig barnskådespelare och jag minns att man i TV, på den tiden vi hade två TV-kanaler, körde något klipp med henne om och om igen. Minns jag inte fel så var det i programmet Razzel om nu någon minns detta program?

Nu har i alla fall nyheten  om hennes död kommit. Det känns lite otroligt att en av de mest kända barnskådespelarna som Hollywood sett går bort vid en ålder av 85 år. Det är klart att även barnstjärnor åldras men på något sätt är det den där lilla flickan man ser framför sig när man sluter ögonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar