Recension: Smurfarna (2011)




Jag har förvisso aldrig varit något jättefan av Smurfarna men den här ville jag verkligen se! Jag hade inga större förhoppningar men hoppades väl på grymma animationer och sånt. Nja, så imponerad av den varan är jag inte – snarare tycker jag att det är ganska slarvigt utfört många gånger. Det är verkligen tydligt att det är frågan om animerade karaktärer som inte finns i människovärlden. Skådespelarna som ska agera tillsammans med de animerade figurerna lyckas inte samspela med dem och de ser helt enkelt ut som jag vet inte vad. Men filmen är dum! Så dum att den faktiskt blir väldigt underhållande! Det är tydligt att målgruppen är barn som kanske är mer förlåtande mot detaljer till förmån för dråpliga situationer än vad jag är. Jag tror det hade varit en mycket roligare film om man inte hade transporterat den till den riktiga världen men man kan ju inte få allt. Underhållande var det i alla fall!

5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar