Battle: Los Angeles - 2011 - det här tilltalade inte mig alls!



Man ska inte blanda ihop den här filmen med den katastrofala Battle of Los Angeles. Eller varför inte egentligen, den här överhypade science fiction film är faktiskt inte mycket bättre än den som försöker sälja sig själv med ett snarlikt namn. Jag har inga som helst minnen av Battle of Los Angeles (och det säger väl en del om kvaliteterna), bara ett nedklottrat betyg. Enbart baserat på detta måste jag alltså inta ställningen att den här faktiskt är den bättre filmen av de två. Men det säger inte mycket, maken till rörig och skakig, ristig, hoppig film får man leta efter. Det dröjer nästan ända fram till slutet innan vi får någon som helst emotionell koppling till karaktärerna. Annars fanns det helt klart potential, ingen särskilt nyskapande handling kanske men ett högt tempo och invaderande utomjordingar är ju alltid trevligt. Det lilla man lyckas se i allt hoppande och skakande ser rätt bra ut, och då menar jag förstår den invaderande styrkan. Det är på tok för mycket pang-pang och springa runt och skjuta hela tiden. Nej, det här tilltalade inte mig alls! 

3/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar